Monday, 23 September 2013

AISKRIM HOMEMADE!! :D

assalammualaikum..
hai! hari ni keje kann.. so, dari semalam memang dah plan nak buat aiskrim.. search resipi punya la banyak.. last-last amik resipi kawan jugak..

nak buat pon bukannye susah.. lau tade mixer@pengadun, boleh aje gine blender.. kita pon boleh pelbagaikan aiskrim tu sesuka hati kita.. kan best kan.. hehe!

so.. in case korang nak buat, meh nak bagi resipi... ade 2 tau.. pilih je yg mana pada korang senang.. :)

resipi A :
-setengah tin susu pekat (terpulang nak letak setengah@suku, bergantung pada manis masing2)
-1 1/2 gelas susu cair (tak kisah gelas cam ne, janji ianya GELAS) hee..
- 1 sb ovalette
-sedikit esen vanilla
-telur (kalau tak isi pon takpe)

resipi B :  
-2 1/2 caw  an  coffeemate
-2 1/2 cawan susu berperisa (cth.. dutchlady, HL)
-1@2 sb gula (terpulang)

blend@mixer sampai gebu n kembang.. pastu boleh masukkan apa yang korang nak.. e.g. coklat cip, milo n etc..

inilah hasilnya :

aiskrim vanilla oreo n milo oreo + coklat cip :)) yummy2!

2 comments:

Leods Presla said...

bestnya....nnt nak try jgk hehe

mrs. Potato said...

Try laa.. tak susah ponn... :)

 
This Template Design By Whiteixora Sugarplum. All Right Reserved. Doodles by Syafiq Naser Background by Zania Design